Snorkig

January 3, 2009

Politik och hot

Filed under: Svart Måndag — by snorkig @ 11:03 am
Tags: , ,

Scaber Nestor skriver idag ganska utlämnande om varför “felknullade rövhåll” som ringer och hotar inte når fram till honom. Jag känner farbror Skabbe personligen och jag har i förbigående pratat om just idioter som tror sig kunna åstadkomma något genom hot. Visst, det är klart det funkar ibland. Det funkar när Reinfeldt hotar Karl Sigfrid. Samtidigt får man vara medveten om att de som ställer upp som frontfigurer för i princip vilken rörelse som helst inte är direkt lättskrämda och detta ofta på grund av tidigare erfarenheter.

Felknullade rövhål finns det gott om. Jag behöver kanske inte gå in på mina egna erfarenheter men jag kan säga så mycket som att dylika samtal mest lyckas få mig irriterad. Hur tänker man när man hotar politiskt aktiva? Tycker man inte om det som sägs går det faktiskt lika bra att inte lyssna. Vi har (nästan) åsiktsfrihet i Sverige. Vore det inte smartare att starta en egen rörelse och arbeta för att nå ut med sin egen agenda? Nej, just det… Ni har inga åsikter. Never mind. Men ni kan ju dra till lokala fotbollsmatchen, kanske?

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

